onsdag, juli 02, 2008

Jag tror det är något fel på min solkräm. Alternativt på mig.

Solkrämen är dyr och seriös (jag har köpt den på Apoteket, vilket jag, trots invändningar från Hosanna, fortsätter att hävda borgar för trygghet), den har solskyddsfaktor 20 och sådan där bra spraykork så att det blir jämt fördelat. Och jag smorde mig noga efter varje bad och när jag vände mig - varför är jag då skär som en spädgris på främre delen av axlarna?

Kan krämen ha blivit för gammal? Kan jag så här i nedre medelåldern fått känsligare hud, jag som hittills endast och enkom använt solkräm för att jag inte vill ha cancer? Eller blir det en kemisk reaktion med Bergasjöns vatten som gör att krämen slutar fungera?

Hur som helst. Jag är skär och det är fult.

1 kommentar:

Anonym sa...

Apoteket *fnys* Då får man nästan skylla sig själv ;)