söndag, juli 27, 2008

En dag utan bad är en förlorad dag



Devisen kommer från min avhållne och saknade kollega C-E, som också var en passionerad badare. Jag tänker ofta på honom så här års.


Denna dag har i alla fall inte gått ett dugg förlorad. Tvärtom, jag har badat två gånger. Först efter kyrkan vid Bergasjön, där det var väldigt mycket folk och väldigt varmt i vattnet. Kvällsbadet togs vid Åbynäs och även där var det varmt och skönt i vattnet, trots att det är en havsvik och allt. Nu känner jag mig behagligt avsvalkad och redo för min sista semesterdag, som infaller imorgon. Den ska inte heller få gå förlorad.

2 kommentarer:

Maria sa...

Totalt ovidkommande för denna post, men jag giter inte leta reda på den rätta...*ler*
Jag var på Glitter häromdagen, och de har massor av klämmor av just den sort du gillar. Verkligen hur många som helst: dekorerade, enkla, plast, metall, färg... Bara ett tips.

Anonym sa...

Bad i varmt vatten.... Mmm... :-)