onsdag, juli 16, 2008

En bra fåfängegrej

För kanske trettiofemte gången i livet ägnar jag mig åt att spara ut mitt hår. Det är alltid lite vanskligt, för precis innan det blir så långt att det är någon mening med det, brukar jag få panik och klippa av det igen. Det blir helt enkelt för drygt att ha hår som är för långt för att inte vara ivägen, och för kort för att stanna i en gummisnodd. Och så har vi det tidigare omskrivna problemet med hårspänne - Lotta på Bråkmakargatan klär så att säga inte i mässhake.

Denna gång går det emellertid ganska bra. Det beror delvis på tålamod, men mest på hårklämmornas hårklämma. Den är hur bra som helst. Vill man ha en likadant kan man gå till Åhléns. De kostar 50 spänn med det är det värt. Här är den för sig själv:


Och här är den i funktion. Sitter som berget . Och är tillräckligt diskret för att passera även liturgiskt, så att säga.

Ni får ursäkta fotokvaliteten. Det är rätt bökigt att ta kort på sitt bakhuvud.



4 kommentarer:

Maria sa...

Åh, en sån har jag också, en svart, och jag funderar allvarligt på att skaffa dylika i alla färger jag kan hitta, de är fantastiska!

Miriam W Klefbeck sa...

Jag skulle vilja ha en som har samma färg som mellanmörka hårnålar, liksom metallbrunt om du förstår vad jag menar. Den skulle knappt synas. Men utbudet är lite klent häromkring, bortsett från denna har jag bara sett glittriga med fjärilar på...

Maria sa...

Hehe, passar väl bra såhär i sommartider, fjärilar har ju liksom en del med..eh...växande att göra. Eller i alla fall med växter.

Anonym sa...

Åhh, en sån har jag med! Jag älskar den. Ibland fastnar den dock i mässhaken när man ska ta på den. Det gäller att ha rätt vikel på fågelnäbben.