lördag, januari 19, 2008

You make my day

Nu antar även jag utmaningen och ger följande bloggare min "Du gör min dag"-utmärkelser:

All I want - Monicas blogg. Utlandssvenskan Monica skildrar träffsäkert både livets, trons och den kyrkliga verklighetens många sidor. En relativt ny bekantskap i bloggvärlden som jag är mycket glad över att ha gjort. Monica gör mig glad!

Prästerik - kollegan Erik i Örebro har en blogg som är både ödmjuk och rättfram. Erik skriver om kyrkopolitik, om församlingsliv, om Etiopien och om pepparkakshus, alltsammans lika läsvärt.

Biblioteket i Amarout - signaturen Falstaff levererar välskrivna, roliga och intressanta inlägg om både histora, kultur och kultushistoria. Samt en och annan finurlig serieruta eller Youtube-klipp.

Karin Långström Vinge - Karin får en en extra guldstjärna eftersom det var hennes blogg som inspirerade mig till min. Även om jag inte alltid håller med Karin kyrkopolitiskt och teologiskt, är hennes blogg både rolig, intressant och dessutom fylld med roliga länkar!

Hosanna - Hosanna kan, som jag redan tidigare skrivit, konsten att kombinera bråddjup med asgarv utan att det blir ett dugg ytligt. Därtill bjuder hon på ett rikt mått av samhällsengagemang, nya kunskaper om oljor och mineraler samt sina egna teckningar.

Ebbas Mamma - Här är jag gravt partisk eftersom blogginnehavaren är min bästa väninna IRL, men inte desto mindre är Lisas utsagor om sin fågelskådande och heminredningsintresserade make, hennes ilskna köttfärsreflektioner samt inblickar i den föräldralediga livet på Vikbolandet några av mina favoritblogginlägg alla kategorier.

Ibland är det skönt att vara galen - Heléne är en stilistisk begåvning utan dess like. Hon skriver okonstlat och snyggt om både det som är riktigt roligt, det som gör riktigt ont och det som är alldeles vanligt.

Sedan finns det förståsmånga andra bloggar som jag läser med nöje och intresse - Kaplansgården, Kyrksyster, Angelos och många fler. Jag tror jag får följa upp det här inlägget med ett "Du gör min dag II" någon gång framöver!

6 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...

Nu ble' ja' alldeles rörd, Miriam! Tack och bock och kram och allt.

Anonym sa...

oh...tack...

Martin Kjellgren sa...

Kan bara instämma med båda ovanstående...

Monica O Kolkman sa...

Tack, tack, det värmer med uppskattning!!

Lisa Linderoth sa...

Tack kexet!

Anonym sa...

Också Prästerik tackar för uppskattningen!