måndag, januari 07, 2008

Oxveckor

Mamma brukar kalla januari och februari just för det - oxveckor. De är många, de är långa och de är inte sällan rätt mörka, arbetssamma och händelselösa. Själv tog jag bort julpyntet, ljusstakarna och granen idag och även om det känns skönt så blev det plötsligt riktigt mörkt och riktigt påtagligt hur grymt långt det är till påsk.

Min alltid lika kloka vän Ebbas Mamma delgav mig en metod mot oxvecko-ångsten imorse: Planera in något roligt och köp lite nytt smink. Inga stora saker, men det funkar faktiskt. Roligt utflykt planerad till helgen, samt en ny mascara på inköpslistan gör slasket, mörkret och avståndet till kyndelsmäss, våren och påsken lite lättare att bära.

9 kommentarer:

Lisa Linderoth sa...

Sen så finns det ju alltid de där fina ögonskuggorna från Clinique, och annat smått och gott så vid påsk kan man se ut som man är redo att gå påskkärring/ Ebbas mamma

Anonym sa...

Själv röstar jag för i.d om du ska köpa nytt smink... och kanske en restresa, eller spaweekend eller budgetvarianten med hemmaspa.... *njutbart*

Miriam W Klefbeck sa...

Jag är ju en mesig typ, så jag tänkte köpa min mascara på Apoteket...och kanske en ny parfym, för mitt gröna äpple är ohjälpligt slut. Och så har jag ju en minisemester på Vikbolandet att se fram emot!

Anonym sa...

Miriam; *Iiiiiihhhhh* Inte apoteket *hilfe* Ska du ta död på både fransar och hud?
Tror bestämt att vi måste sätta dig i skola *ler*
Min hud har blivit så mycket bättre sedan alla silikoner och mineraloljor och annat syntetiskt tjafs lämnade min kropp.

Minisemestern låter toppen!

Miriam W Klefbeck sa...

Men den är ju snäll och allergisäker och luktar Lactacyd...

Anonym sa...

Miriam; säger vem? *ler* Medge att det är apoteket själv som säger att den är allergisäker ;) och laktacyd...*hehe* vilken höjdardoft! :)

Miriam W Klefbeck sa...

Lactacyd luktar trygghet, ofarlighet och rekorderlighet! :-)

Anonym sa...

*hehe* no more comments!

Anonym sa...

Ja hosanna håller med dig! Och för att inte tala om parafinet. Ich.
Men annars måste jag ju säga att det var bra tips.
Själv köpte jag en fin lite vit primula till jobbet. Det lyser upp min tillvaro.