tisdag, januari 22, 2008

Utmanad igen...

Jag hade egentligen tänkt fördjupa mina reflektioner om skillnaden mellan mänsklig rättvisa och gudomlig rättfärdighet, men jag har faktiskt ingen som helst lust med det just nu. Nöjer mig med att slå fast att det är skillnad och att det är tur för oss det.

Istället svarar jag på Ebbas Mammas utmaning och berättar sju sanningar om mig själv:


1. Vi har en flaska handsprit på personaltoaletten på jobbet. Jag tycker hela idén med handsprit är så tilltalande att jag använder den flera gånger om dagen. Så nu flagar jag mellan fingrarna.

2. När jag kör bil pratar jag inte helt sällan för mig själv. Och med Gud.

3. Jag är republikan

4. Jag tror att Jesus bokstavligen gick på vatten, förvandlade vatten till vin samt uppstod. Och allt det andra med.

5. Jag sjunger psalmer när jag duschar.

6. Jag äter hellre spaghetti och köttfärsås än fil och smörgås till frukost.

7. Jag har aldrig rökt och det beror lite på att jag inte förstår hur man gör.

Måste ju utmana vidare också - Kaplanen, Ulrika och Heléne, varsågoda!

2 kommentarer:

Madicken sa...

Och jag sjunger prefationen när jag kör bil - åtminstone på söndagen på väg till mässan..

Heléne Eriksson sa...

Nu har utmaningen gått varvet runt. Jag har ju redan gjort den, se här!.


Att prata med sig själv i bilen är bland det bästa man kan göra. Prata med sig själv över huvud taget är bra. Jag har hört att man får de bästa svaren då.