onsdag, januari 02, 2008

Summering av AD 2007

Hittade en lista hos Anna som jag genast annekterade. Uppmanar mina bloggande läsare att göra detsamma!

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Oj, massor med saker. Åkte till Rom, satte båt i sjön, gjorde EKG och hade julnattsmässa bland annat.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Jag ger sällan nyårslöften och kan inte minnas att jag gjor det det i fjol.

Fick någon i din närhet barn?
Ja, flera. Men närmast mitt hjärta står Ebba, hederssysterdottern och fadderbarnet.

Dog någon i din närhet?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Italien

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Träningsmotivation och kaxighet

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
Förmodligen 22 juni (Ebbas födelsedag som också var midsommarafton) och julafton. Jag är bra på att minnas jular.

Vad var din största åstadkommelse?
Finns det ett ord som heter åstadkommelse? Jag fick fast anställning den 1 januari, och det kan väl tänkas vara en sådan, även om min insats i det hela gjordes 2005-2006 (när jag vikarierade i den församling jag nu har fast tjänst i)

Vad var ditt största misslyckande?
Mina svarta stunder av misströstan, bitchighet och oginhet

Vems beteende förtjänade att firas?
Makens, han är bäst alla kategorier.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Det talar jag inte om.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
CSN och bilverkstan...nej, jag vet inte riktigt.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad?
Det har inte varit ett så exalterat år, faktiskt.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Lily Allens LDN

Bästa filmer 2007?
Den enda jag minns att jag har sett är Trollflöjten. Och den var ju rätt bra. Jag håller på att bli lika kass som mamma och pappa på att gå på bio.

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Skrattat

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Oroat mig

Favorit TV-program?
Tre Kärlekar

Vilken var den bästa boken du läste?
Ständigt dessa valsituationer... Men jag säger ändå "Anybody out there" av Marian Keyes. Den skulle kunna användas i sorgegrupper för unga vuxna, så bra är den.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt smörgås och semla i goda vänners lag, enligt traditionen

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Mycket piratbyxor, blusar och platta skor. Ingen större variation från tidigare.

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Gud, kärlek och Grey´s Anatomy

Vem saknar du?
Mormor. Alltid.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Erik

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:
Jobbar man för mycket på fel sätt blir man yr i huvudet

Lärde du dig något nytt under 2007?
Prefationen för kyrkoårets slut föll till sist på plats.

Vad vill du lära dig under 2008?
Det jag behöver

2 kommentarer:

Hemlig sa...

Hej Miriam!

Roligt att läsa Din blogg och att Du också kommenterade på Karin Långström Vinges blogg häromdagen! Man blir imponerad av er unga "prästtjejer, du och fru Linderoth, (Ursäkta mig för denna något vulgära formulering!) Länkar till aKf, Dag Sandahl, Yngve Kahlin mm Långt i från alla era systrar är SÅ vidsynta....! Det finns hopp!
Roligt också att du uppskattar både Magnus Uggla och svensk folkmusik. Det gör jag också! Själv är jag orgeltrampare, med minst halva hjärtat i folkmusiken, ordf för FK i Gbg stift, mamma, fru
Välkommen till: orgeltrampning.blogspot.com
Jag tar mig friheten att länka till din blogg!

Mvh/Kerstin Odeberg

Anonym sa...

Hejsan :)
Vilken rolig summering, den tar jag med mig till min blogg :)
Allt gott för 2008!!