lördag, november 03, 2007

Äntligen en bra film

Vi har haft otur i videobutiken på sistone. Först - för kanske en månad sedan - hyrde vi The good German, som jag trodde skulle vara fin och svartvit och snygg, men som visade sig vara elak och äcklig och allmänt seg. Nästa gång fick maken välja och vi kom hem med Syriana, som för all del var helt OK men så omständlig att den inte höll för fredagsmyset - jag somnade efter en halvtimme. Tredje försöket förra veckan gav oss The Wicker Man, en thriller med Nicholas Cage som måste ha hoppat på projektet i ren desperation. Tag ett stycke desillusionerad polis, ett ömatriarkat som odlar bin och krydda det hela med våld- och sexritualer så har du en riktig soppa.


Men idag lyckades vi alltså bättre: Breaking and Entering med Juliette Binoche, Jude Law och Robin Wright Penn. Jag tänker inte förklara intrigen för då verkar det så banalt, men se den vad ni gör! Snarast!


1 kommentar:

Anonym sa...

Samma sak hände mig när C-J kom hem med Syriana. 30 minuter och jag somnade och jag tror inte att det var för att den var dålig... Jag var nog helt enkelt inte upplagd för hjärnjympa //Maria