onsdag, november 21, 2007

Jag borde...

..egentligen skriva mer om viktiga saker, tänker jag ibland. Om teologi, om Gud, om politik, om djupa livsfrågor. Men jag kommer inte på något och gör jag det så blir formuleringarna bara fel.

Så, i väntan på Domsöndagspredikan...tar vi en lista till. Denna är, liksom den förra, lånad hos en annan
Mölnbobo.

Vad gjorde du för tio år sedan?
Gick i trean på gymnasiet, pluggade som en gnu och längtade bort.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Tja, det måste ha varit en tisdag, så jag jobbade väl, antar jag. Tisdagar brukar betyda telefonsamtal, sammanträden och skrivbordsjobb.

Fem snask du gillar:
Saltlakrits, dillchips, rostade kikärtor, Daim och vit choklad.


Fem sånger du kan hela texten utantill på:
Nu vet jag att jag är världens nörd men here we go: Blott en dag, Tryggare kan ingen vara, Jesus är min vän den bäste, Härlig är jorden, Bred dina vida vingar.

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Ingen aning. Kanske äga ett eget hus, eller i alla fall kakla badrummet och ha en diskmaskin. Och ett fett autogiro till Lutherhjälpen.

Fem saker du gillar att göra:
Sjunga, fira gudstjänst, läsa, bada, umgås med vänner och familj

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Latex-Lack-och-läder, tröjor som visar magen, leopardmönstrade kläder, nitbälte, Västgöta-Textil-kläder.

Fyra favoritsaker:
Datorn, mobilen, vetevärmaren och köksspisen

Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen:
Ebbas Mamma, Prästfruarna, Kantorn, Blyger och Lillstrumpan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte tid just nu, får se om det blir senare... Ska också fundera på om Blyger är för blyg för vissa frågor eller inte... ;-)

Tänkte bara säga att vi skulle kunna dela godisskålar... -Samma smak! :-)

Anonym sa...

Nej, det lilla livet är också viktigt. Det finns en uppsjö av teologisk litteratur för den som vill men bara en blogg om Miriam och hennes tankar :)