tisdag, november 27, 2007

Förkylda nonsensfunderingar

Idag mår jag bättre - ingen feber!! - men är ändå hemma för att inte smittas och för att inte få lunginflammation. Mellan 9 och 10 imorse ringde jag sisådär fem jobbsamtal men resten av dagen har jag bara tagit det lugnt. Fast jag måste ringa Fonus innan dagen är slut.

Man hinner tänka på en massa saker när man bara är hemma och förflyttar sig från sängen till datorn till soffan till tekokaren. Här är en liten lista på saker som slagit mig idag:

1. Mat går i perioder. Fick kyckling med curry av maken till lunch, som de hade lagat och ätit på hans Öppna Förskola. Insåg att det var jättelänge sedan vi åt kyckling med curry. När vi bodde i Uppsala åt vi det en gång i veckan, minst.

2. Äter man en clementin innan man dricker kaffe smakar det jättekonstigt även dagar som denna då man inte känner så mycket smak.

3. En del människor verkar sova hela tiden när de har feber. Jag kan inte sova alls då. Orättvist.

3 kommentarer:

Jeez sa...

Japp på alla tre. Eller ja, att mat går i perioder. Jag åt kanske inte kyckling med curry så ofta. Men annat. Och säkert både kyckling och curry... krya på dig i alla fall!

Anonym sa...

Vi är lika varandra på feberfronten! Det är så tröttsamt!!!

kantorn sa...

curry kan jag vara utan. Feber också för den delen...

Men som ett tips så kan jag rekomendera Svt:s öppna arkiv. Massa roliga klipp från tv:s historia och går att kolla direkt på nätet. Det brukar jag roa mig med när jag är sjuk. Vilket som (peppar peppar) är rätt sällan.