söndag, november 25, 2007

Jag blir så trött

... på Skyltsöndag på Domsöndagen.
Kan inte november (hur onödig jag än tycker den månaden är) få vara november, advent vara advent och julen jul? På det här viset är man ju spyfärdig på rött, glitter och stjärnor innan det ens blivit lucia och får för sig att julen är slut i samma ögonblick som man vaknar på juldagen.

...på folk som påstår att lite otrohet är bra för förhållandet.

Även om just den här artikeln menar att man ska börja arbeta på det förhållande man har redan vid minsta frestelse till annat, så finns det alltför många som hävdar att otrohet inte bara är OK, utan tillochmed nyttigt. Jag menar, hur vet man det i förväg? Och vem är det som hävdar det? Jag skulle inte tro att sådana utsagor i allmänhet kommer från den bedragna parten. Och dessutom står det väl inte Du ska inte begå äktenskapsbrott av en slump. Otrohet är fel oavsett vilka effekter den får. Men det är att komma med ett färdigt svar och att nedvärdera den subjektiva upplevelsen framför en objektiv sanning, så det är ett förkastligt ställningstagande, antar jag.

Morr.

3 kommentarer:

– – – sa...

Så skönt att inte bara jag tycker illa om skyltsöndag på Domsöndagen...

Anonym sa...

OJ! Så tidigt med skyltsöndag, och knäppt att ha den på domsöndagen.

Anonym sa...

Själv har jag strukit november och jul ur almanackan och väntar med glädje på fastan ;) som visst infaller någongång efter advent...

*se vi gå upp till Jerusalem* *ler*