söndag, november 18, 2007

Lista igen (söndagskväll...)

ALLMÄNT.
1. Vad heter du? Miriam Henrietta Klefbeck
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Vet inte. Kanske Mirjam Emma Henrietta
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Linda övervägdes. Och Martin Torgny
4. Vilket stjärntecken är du? Jag är inget stjärntecken, jag är kristen. Men OK, vattuman.
5. Vilken årgång är du? 79:a.
6. Var bor du? Mölnbo
7. Bott utomlands? Nix
8. Flyttat antal gånger? 8
9. Var skulle du vilja bo? I en stor prästgård någonstans i Sörmland eller Småland
10. Yrke? Präst


UTSEENDE.
1. Hur lång är du? 1.61,5
2. Hur mycket väger du? Ingen aning. Har inte vägt mig sedan 1999.
3. Hårfärg och frisyr? Just nu mörkbrunt, page som behöver klippas
4. Ögonfärg? Ljusblå
5. Mest nöjd med? Håret, ögonen, munnen
6. Minst nöjd med? Min obefintliga midja och mina fula eksem på benen
7. Skostorlek? 37-38
8. Glasögon? Nej, men jag borde nog börja med det
9.Har du några piercingar/tatueringar? Hål i öronen.

FAVORITER.
1. Filmer? Breaking and Entering, Shooting Dogs, Fader Amaros synder
2. Låtar? Varierar, men folkmusik, visor och skramlig tjejrock är alltid bra
3. Årstider? Alla utom mars och november
4. Mat/dryck? Sushi/Julmust
5. Djur? Hundar och katter
6. Färg? Grönt
7. Parfym? DKNY Delicious
8.Tv-program? Grey´s anatomy
9. Sysselsättning? Sjunga, fira gudstjänst, se på film, promenera, läsa

KLÄDER.
1. Vad använder du just nu för jacka? Svart halvlång med huva från Åhléns
2. Vad använder du just nu för skor? Svarta stövlar med snörning
3. Favoritfärg på kläder? Det blir mycket svart i min bransch :-)
4. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Mjuka svarta stretchjeans och ett par svarta kängor
5. Favoritaffärer? Gudrun Sjödén, NoaNoa, H&M, Indiska
6. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? För mycket. Kläder är min last.
7. Vad har du för byxstorlek? 42/44
8 Vad har du för tröjstorlek? 44

BLANDAT.
1. Vad heter din morfar? Han är död, men han hette Eric Jonsson eller (oftast) Eric-i-Kårarp
2. Var har du i din jackficka just nu? Nycklar, trasig reflex, ett soggigt kvitto
3. Vad är du beroende av? Gud, kärlek, kaffe och sushi
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vad tror du på? Jesus,Gud och Änglarna
6. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristendomen
8. Vad köpte du senast? Bensin
9. Har du nåt husdjur? Ja, Misse Melanchthon
10.Vad bor du i? En hyrd villa

PRYLAR.
Plånbok: Brun, rejäl börs som jag fått av svågern och svägerskan när jag fyllde 27
Tandborste: Ljusblå nere, röd uppe.
Smycken: Vigselringar, flätat tennarmband och ibland mormors förlovningsring
Solglasögon: Bara om jag kör bil och oftast inte då heller. Äger inte ens några.
Underkläder: Vita eller svarta, inte helt sällan med Hello Kitty på...något roligt ska en mörkerkvinna ha...

12 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Underbart! Du tycker om julmust!
Jag borde på stört bjuda in dig till den årliga mustprovningen. Vi ägnar en hel kväll i mellandagarna att provsmaka och bedöma 10-12 olika mustsorter.
Till slut är man helt geggig i munnen, men vet åtminstone vilken mustsort man skall köpa i fortsättningen.

Miriam W Klefbeck sa...

En hel kväll med bara must! Ahhh

séra Jónatan sa...

Söndagen den 30 december kl. 19.00 äger tillställningen rum i det västernärkingska hemmet. Du är bjuden! Ta med dig maken!

Miriam W Klefbeck sa...

Attans! Jag är i Småland hos mor och far då. Men nästa år kommer vi, var så säker! Tusen tack för inbjudan!

Förresten så är jag väl nästan att räkna som östernärking. Apropå ingenting.

séra Jónatan sa...

Ajajaj! Det var synd, men visst... ni är välkomna!
Som Jonas Jonson sade: en gång närking, alltid närking!

Jag har för mig att min lillebror och du är i samma årskull från Karolinska läroverket. Visst är det så?

Miriam W Klefbeck sa...

Jag tror det - brukade din bror ha en blå Fjällrävenjacka? Blont, lockigt hår? N3A eller N3C? Jag får ett synminne men inget namn...

Anna sa...

Jag har också gjort den här listan, du får gärna kika in hos mig :-)

Tack för hälsningen vi fick via Markus på dopet förförra helgen.

Miriam W Klefbeck sa...

Hej Mölnbobo - i ärlighetens namn kopierade jag listan från bl.a. just din blogg, för jag tyckte det var rolig!

Tack tillbaka - när jag följer Melvin och dig genom bloggen tyckte jag det var kul att skicka med en hälsning till er stora dag!

Anonym sa...

Rasmus var namnet, och jag gick i S3A. Min jacka var gulgrön å håret snarare blont, långt och okammat snarare...

Miriam W Klefbeck sa...

Ja, nu vet jag!!! *skolkatalog fram* Jag gick i H3 och hade grå duffel och kammade mig inte heller så ofta. Då gick du i samma klass som Nanny?

Anonym sa...

Surrusåatt, das stimmt. Nu är håret kortare men lika okammat som förr... jag å Nannÿ (å några till) gick i samma klass. Duffeln är bekant.

Miriam W Klefbeck sa...

Min duffel är faktiskt kvar i bruk, men jag kammar mig bra mycket oftare nuförtiden...