onsdag, oktober 31, 2007

Nytt år, nya konfirmander, nya frågor

För nästan precis ett år sedan, innan jag for iväg på höstlovsläger med konfirmanderna, besvarade jag detta frågeformulär. Idag, när jag precis kommit hem från motsvarande läger, låg formuläret i min inbox. Så, här är 2007 års svar. Intresserade får gärna jämföra med förra årets, leta i Historiken under oktober 2006.




1. VAD HETER DU?
Miriam Henrietta Klefbeck

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Gråsvarta, vida Gudrunbyxor. Mina "hemmabraxar".

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Datorn som susar, Nyheterna som hörs från vardagsrummet.


4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Hade ljusspår, lägermys och kvällsandakt med mina konfirmander, konfirmandassistenter och ledarkollegor på Alphyddans Lägergård.


5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Lösgodis som maken köpt för att vara beredd på Bus-eller-Godis-barn.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
LIte regnigt

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Martin

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Om han ser snäll ut

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Ja!!

10. HUR MÅR DU IDAG?
Trött, ont i halsen, nöjd med lägret, harmonisk inför resten av veckan = helt OK

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Apelsinjuice

12. ALKOHOLBASERAD FAVORITDRYCK?
Glögg

13. FAVORITSPORT?
Jag tycker inte om sport av princip.

14. HÅRFÄRG?
Mellanbrunaktigt nånting

15. ÖGONFÄRG?
Blå

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
"Dagen ska åter ny, stiga ur rosig sky...." soluppgång om vintern

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Eric, 24 (milde Moses, så stor han har blivit)

18. FAVORITMÅNAD?
December

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
The Wicker Man

20. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Söndag

21.FAVORITHOBBY
Läsa

22.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Det var länge sedan jag hade anledning att göra det, men på den tiden var jag nog för blyg.

23. FAVORITLÅT(ar)?
O Gud all sannings källa (Adolf Fredriks Bachkör), Två Tungor (Sofia Karlsson), Friday Night (Lily Allen)

24. SOMMAR ELLER VINTER? Vinter

25. KRAMAR ELLER KYSSAR?
Kramar

26. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
Jag blir glad för alla som antar utmaningen.

27. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Ingen aning.

28. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Martin

29. HUR BOR DU?
Hyrd villa i litet samhälle på landet. Två rum uppe, två rum nere, kök, badrum och massor av hallar.

3o: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Deckare, romaner, postillor, bibelkommentarer, biografier

31 HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Prickig

32 FAVORITSPEL?
Alfapet och Boggle.

33 KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nej. Men jag lever ett gott och rikt liv ändå.

34 KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Jag fattar fortfarande inte vad som menas med korsa. Jag kan blinka med ett öga i taget, jag kan korsteckna mina och andras ögon med fingrarna men jag kan inte skela.

35 ÄR DU ROMANTISK?
Ja.

36 SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Ja, fast det är mer eller mindre påtagligt beroende på dagsformen.

37. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Gå på kontraktskonvent i Hölö, packa upp efter lägret, träffa min svägerska och se Luther på Mölnbo Bio.

38. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
22.25



1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar just om vi har samma musmatta - den tråkiga runda med prickar från Kamprads varuhus?