torsdag, oktober 18, 2007

Utmanad!

Det var länge sedan jag antog en utmaning nu, så det var roligt att få en från Heléne. Här är den - något omgjord:


Fem saker som jag har provat på men aldrig mer tänker ge en chans:


1. Snus. Visst, det var bara inne i kanske 20 sekunder men det brände och sved alldeles tillräckligt.


2. Aloe Vera Heat Lotion.
Detta har jag bloggat om tidigare. Men för att göra en lång historia kort detta är en kräm enbart för människor som uppskattar smärta av brännskadetyp. Och det gör inte jag.


3.Gå på två gympapass i rad.
Kändes inledningsvis väldigt hurtigt och duktigt. Avslutningsvis som en nära-döden-upplevelse, speciellt när jag skulle köra bilen hem.

4. Helig dans
Jag menar verkligen inte att uttala mig nedsättande om andras andliga liv - men trots att jag i min radikala ungdom verkligen försökte tillägna mig det så känns det bara SÅ fånigt.

5. Tvätta håret lutad över badkarskanten och äta Turkisk Peppar samtidigt.
Om en söndertuggad Turkisk Peppar rinner via svaljet ut genom näsan så gör det ONT. Och ser väldigt äckligt ut. Fråga min mamma.




7 kommentarer:

kantorn sa...

Haha! Ska inte testa det där med att tvätta håret samtidigt att äta diverse otäcka grejjor.
Jag har en vän som är helt övertygad om att jag kommer börja snusa, för som hon säger: Det är du på nått sätt...
Vet inte vad hon menar med det....Får väl helt enkelt testa.

Anonym sa...

Kantorn: Gör inte det. Snus gör ont!
/Miriam

Heléne Eriksson sa...

Härligt att du tog dig an utmaningen! Har du provat att äta tuskisk peppar, dricka sprite och sätta i halsen samtidigt. Det gör också Väldigt ont i näsan...

Anonym sa...

Aj! Turkisk peppar på fel ställe, inte skönt.

Miriam W Klefbeck sa...

Sensmoralen är väl att inte på något sätt utsätta sin näsa för Turkisk peppar...

Anonym sa...

Iiiiiiiiihhhhhhhhhh...tvåan har jag samma erfarenhet av. Har nog nämnt det tidigare.
Äta och tvätta håret...*ser mig förvirrat omkring*

Miriam W Klefbeck sa...

Hosanna: När nr 6 skedde var jag 13 år. Och tänkte att när man ändå har godis kan man väl äta det och så ville jag tvätta håret och så gjorde jag det och tänkte inte på att munnen var full av Turkisk Peppar och...ja, aj.