måndag, oktober 22, 2007

Utmanad igen...

...jag har ändå inget viktigt att skriva om, så:

7 sanningar om mig:

1. Jag kan inte, och har aldrig kunnat, slå en kullerbytta.

2. Jag tycker om krigsfilmer.

3. Jag har lampan tänd om jag sover ensam hemma.

4. Jag hatar fantasy (med undantag för Harry Potter)

5. Jag hatar sport. Framför allt på TV och när den stjäl mina konfirmander

6. Jag får massor med tandsten jämt men slarvar ändå med tandtråden

7. Varje gång jag leder en gudstjänst tänker jag "Tänk om jag får hicka".


Utmaningen kom från http://antinomi86.blogspot.com/

Jag utmanar Ebbas Mamma, Ebbas Pappa i Kaplansgården (när den vidbrända datorn i Husby hämtat sig), Hosanna, De fundersamma Prästfruarna, Falstaff (som t.ex. kan avslöja sitt hat mot kedjebrev) Blyger och Per Hökpers.

7 kommentarer:

Anonym sa...

*Hostar lite* jag har redan skrivit mina svar. Fick visst utmaningen från samma håll som dig ;) Ebbas pappa har jag redan tingat så vi får väl dela på honom *ler*


Vad skulle vara så farligt med hicka?

Heléne Eriksson sa...

Härligt att du anotg utmaningen.

Jag hade tyckt att det var lite roligt med en hickande präst. Särskilt när det ska sjungas det där "därför vill jag, för allt och alla, som lever, som levat, och kommer och leva". Det hade passat med ett hick, tror jag.

Anonym sa...

Jag ska ta mig an detta snart! Inte idag, dock. :-)

Anonym sa...

All done now!

Jämtlandstösen sa...

När det gäller hicka kände jag en kantor som sa att Gud skyddar sina tjänare( präster och kantorer) från såna förtretligheter i gudstjänsten:-) Jag börjar tro att han hade rätt, jag har varit präst i 11 år och det har aldrig hänt mig än...

Jämtlandstösen sa...

Säkert kan man också inkludera även diakoner, kyrkvärdar och andra medverkande i gudstjänsten i hans påstående:-)

Anonym sa...

Nästa gång jag är i kyrkan, ser jag fram emot att höra prästen hicka :-) Vad skönt att ni är människor ni oxå....