onsdag, oktober 24, 2007

Sunk-sjuk

När den här bilden togs var jag inte heller på topp...

Jag är precis lagom sjuk för att livet ska bli jobbigt - men samtidigt inte sjukare än att det ska bli riktigt rastlöst att ligga i sängen. Tillräckligt sjuk för att bli riktigt grinig, men inte tillräckligt sjuk för att det ska kännas legitimt synd om mig. Sniff. Idag är jag riktigt ynklig.


Ont i huvudet, ont i kroppen, ont i bihålorna, lite snuva, munblåsor, varm i ögonen - men ingen feber, inget halsont, ingen hosta. Förvisso skönt att det går att kontrollera med Panodil Zapp (världens bästa grej, fungerar på en gång) och att det inte är värre, men samtidigt frustrerande att det inte kan bryta ut ordentligt så det går över. Har varit hemma under eftermiddagen och funderar på att stanna hemma även imorgon även om det ger mig Dålig-Flicka-Ångest. Ska på konfirmandläger på tisdag och då måste jag vara mer i form annars blir det inte kul - vare sig för mig eller för konfirmanderna eller för mina medledare Å och A .
Sådana här dagar är det gott att minnas att Gud är barmhärtig och nådig.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!!!

Anonym sa...

Fy bubblan! Hoppas du snart kryar på dig! Vill gärna träffa dig kry och pigg på söndag.

KRAM från svägerskan i Uppsala

Ps: Du är sååå söt - till och med när du är "sunk-sjuk" Ds.

Magnolia sa...

Åhh känner igen mig. Har precis kommit hem från konfa läger, blev givetvis brakförkyld (som alltid) så lidit av huvudvärk, snuva och hosta. Men ingen feber. Inte tillräkligt sjuk för att tycka mig kunna vara hemma, speciellt eftersom vi drar till Prag på söndag med ungdomsledarna. Känner mig lite ynklig...

Krya på dig.