lördag, januari 08, 2011

Jag vet att det inte finns något samband...

...mellan somliga medmänniskors invändningar mot snö och kyla och det nuvarande slaskvädret. Lågtrycksvandringar styrs liksom inte av mänskliga känsloyttringar. Och alla har ju självklart rätt att ha fria väderpreferenser. Självklart.

Men ändå. Jag hatar verkligen töväder. Allting blir mörkt, smutsigt och inte minst blött. Allt det vita och rena och krispiga försvinner och geggar ihop sig till en kornig, halkig smet vars enda funktion är att få folk att halka. Så, trots att jag vet att det är oresonligt trams, här kommer ett pubertalt illvrål till alla snöhatare därute:

-Är ni nöjda nu eller?!?!?


3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Om jag hör klagomål på snöandet så hävdar jag bestämt att jag tar det hellre som snö än som regn. Det blir så mörkt av det.

Jag är inte nöjd med användandet av ordet krispigt, men med snömängden. (Nästan lite väl nöjd faktiskt. Det behöver inte komma sisådär lika mycket till ...)

Tove Kungsholmen sa...

Åh vad jag håller med! Jag röt till förra året men nu det är väl dags igen I guess: http://snovas.blogspot.com/2010/01/vinterhatare-forklara-er.html

Anonym sa...

Jo men, gumman Tö får väl knacka på nån gång i början mars i alla fall utan att någon gnäller? Akta så hon inte blir sur och inte vill komma i tid!
Kristina