lördag, maj 30, 2009

Pingstafton

Konfirmation avklarad och solen skiner. Bortsett från en otäck måsattack på väg till kyrkan har allt förlöpt mycket väl.

För att fira pingsten, solskenet och den lyckade konfirmationen, har jag först läst en snäll roman i hammocken och därefter åkt med maken och badat i Sillen vid Vårdinge Kyrka. Det var uppfriskande - men inte obehagligt kallt på något sätt. Äntligen är badsäsongen igång!


Maken på badstigen



Den knallgula hinken förtar idyllen något

Plask!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fint det är vid Sillen, jag hoppas jag lyckas ta mig dit i år...

Men jag håller inte med dig om hinken, hinken symboliserar mycket idyll hos mig. Dock tycker jag att pollenstråket sänder trista signaler.

Miriam W Klefbeck sa...

Det är inte hinken i sig, utan färgen...

När vi var där i måndags så var pollenstråket borta, eftersom vinden hade vänt. Det var tur - även om det mest är alldeles vanligt frömjöl så blir vattnet rätt slemmigt.