torsdag, januari 08, 2009

Nyhetsvärde?


Jag fyller snart 30 och det känns väl i ärlighetens namn så där. Länstidningen Södertälje däremot, tycker att det har nyhetsvärde. Det är sant, de skrev så i ett litet brev som jag fick idag, med ett bifogat formulär där jag ska berätta saker om mig själv. Jag säger då det...

Nu sitter jag och funderar på hur jag ska leva upp till deras förhoppningar. Jag har fyllt i spännande uppgifter som utbildning (teol. kand. Ofantligt spännande) och födelseort (Huddinge, mycket exotiskt) och har nu kört fast på intressen - jag är som jag tidigare skrivit inte så bra på det där med en spännande fritid. Fast om jag skriver "SMHI:s hemsida, grälteknik i Vita Huset, klorin, obskyra Youtubeklipp samt kyrkohandböcker" så kanske det ligger något sorts nyhetsvärde i att jag är så konstig.

Hjälp mig, kära läsare. Tala om för mig vilka mina intressen är. Och förlåt mig för detta självcentrerade, fåniga inlägg. Jag lovar att vara seriös igen imorgon.

4 kommentarer:

Jeez sa...

Du är ju en offentlig person, fru Prästen! Klart du är intressant :-)

Och intressena, varför inte skriva just så som nyss?

Per Hökpers sa...

Jag håller med Jenny om att du ska skriva så som nyss ;-) /Lillebror

Anonym sa...

Pyssel! Framför allt smällkarameller.

Lisa Linderoth sa...

Läsa så klart, böcker, katter, laga mat och så gillar du mig...det är viktigt!
Du är ofanligt spännade tycker jag!