tisdag, januari 06, 2009

Julklapp x 22


Jag har fått två säsonger Vita Huset i julklapp och har nu, (på tre dagar...) tryckt i mig elva avsnitt politiskt drama. Det är helt underbart. Jag vet precis lagom mycket om Amerikas politiska system för att det ska vara spännande och intressant, och precis lagom lite för att inte märka när det blir orimligt, okunnigt eller bara otroligt. Hela persongalleriet är lysande, men extra svag är jag för personalchefen (det låter lite mesigt med tanke på vilken personal han är chef över -men hur översätter man annars Chief of staff?) Leo McGarry, som spelas av framlidne John Spencer. Han är hur bra som helst. Särskilt när han blir arg.

3 kommentarer:

Magnolia sa...

Håller med precis! Jag och Anders blev såååå ledsna när serien tog slut...men det kanske är dags att inhandla den på box?

Monica O Kolkman sa...

Här är en som vet vad hon ska önska sig på sin födelsedag!
Jag älskade Vita Huset, men orkade aldrig följa serien helt och hållet.

Anonym sa...

Halloj, Älskar vita huset jag också.. och chief of staff betyder presidentens högra hand :-) vi har såna i Sveige också - då heter de stabs chef. Vi ses! //Politrucken Maria som ska åka till DC med en stabschef i februari