lördag, februari 16, 2008

Hur många procent Svensson är jag?

Hittade ett litet test hos de återuppståndna Prästfruarna! Hedrar deras återkomst i bloggosfären med att se hur vanlig jag är...

[ ] Ditt efternamn slutar på -son
[] Du känner någon som har samma förnamn som du
[ ] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[X] I din familj är ni 2 barn
[X] Du bor i villa
[X] Du bor i en tätort
[ ] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[X] Dina föräldrar har gift sig
[] Din mamma är yngre än din pappa - fast bara sju månader
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[ ] Din familj har en Volvo
[ ] Din familj har en silvergrå eller röd bil
[X] Du har tillgång till Internet hemma
[X] Du har egen mobiltelefon
[ ] Du har ett eget rum
[X] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna
[X ] Du har varit i Grekland
[ ] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[ ] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[ ] Din familj har en husvagn
[X ] Ingen av dina föräldrar röker
[X ] Din pappa är lite lätt överviktig
[ ] Du idrottar flera dagar i veckan
[X ] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng
[X ] De flesta i din familj är blåögda
[X ] Du äter på Mc Donalds - funkar i nödfall
[X ] Du följer Melodifestivalen

Multiplicera antalet kryss med tre och få fram din vanlighetsprocent.

Jag är alltså 42% Svensson-vanlig. Jag misstänker dock att testet är avsett för mycket yngre försökspersoner, så kanske är det inte helt tillförlitligt. Dessutom ÄR mamma yngre än pappa, två hela år. Och jag äter gärna på McDonalds, inte bara i nödfall. Och lön kanske kan räknas som månadspeng? Nåja, jag är rätt vanlig. Men ingen Volvo här inte!

Inga kommentarer: