fredag, februari 15, 2008

Bästislista

Bästa...

bageriet, matbröd:
Saltå Kvarn, Järna

bageriet, kaffebröd:
Lilla Maräng, Järna

blomsteraffären:
Allards, Södertälje

smyckesmärket:
Pilgrim

pizzan:
Miami Special, Abbes

thaibuffén:
Kinakrogen i Trosa, den består inte bara av Thaimat men är god ändå.

fiskrestaurangen:
Hambergs i Uppsala

bilen:
Skoda Roomster eller Passat Combi

handelsträdgården:
Oj. Vet inte.

tv-serien:
Grey´s anatomy

på nätet:
Bloggar

boken:
Nineteen minutes av Jodi Picoult

resmålet:
Estland

drycken:
Blodapelsinjuice

badlakan:
Mitt konfirmationsbadlakan med snäckor på

sängen:
Min säng. Och gästsängarna hos svärföräldrarna.

shoppingstället i hemstaden:
Gågatan - det är liksom det ENDA shoppingstället i hemstaden.

staden att bo i:
Jag har aldrig provat, men Nyköping verkar trevligt. Och Eksjö också.

storstaden:
Stockholm

landet att shoppa i:
Vet inte.

nöjet i huvudstaden:
Drälla omkring och titta i affärer

morgontidningen:
SvD.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eksjö? Inget jag rekommenderar om man inte har en förkärlek till sociala problem. Usch, nu var jag elak men det är faktiskt ett rätt tungt knarkfäste. Nästa stora fäste nedåt har du sedan i Hässleholm. Jag har koll!

Miriam W Klefbeck sa...

Jag har hört det också. Men väldigt vackert runt om knarket.

Anonym sa...

*ler brett* Ja... och allting beror ju faktiskt på vilka glasögon man ikläder sig. Man kan ju välja de rosaskimrande och välvilliga så ter sig tillvaron lite bättre :) Allt gott!