fredag, december 14, 2007

Vad man inte behöver mellan 2:a och 3:e Advent

Halsfluss. Inte för att det någonsin känns nödvändigt med halsfluss men just Luciaveckan känns verkligen helt fel. Mellan sjunde och åttonde efter Trefaldighet vore det kanske ingen hit men det vore 100 gånger bättre.
Men halsfluss -eller tonsillit som det står på medicinasken - har jag husomhelst. De sista dagarna har jag levt på te, yoghurt, penicillin och Piggelin, lyssnat på allt som finns att lyssna på på P1 (inklusive Plånboken och Dagens Dikt) och maratontittat på Grey´s Anatomy. Jag vill inte ens tänka på hur mycket extrajobb som greve Streptokocker har gett mina kollegor och fast jag VET att det inte är mitt fel känner jag mig ändå skamsen. Och lite förundrad över att människan är så funtad att hon kan lägga moraliska värderingar i att ha en bakterieinfektion i halsmandlarna...
Nåja, snart är det jul. Då brukar ingenting ordna sig men det blir i alla fall inte värre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

KRYA PÅ DIG!!! Hoppas du får må bra resten av advents- och juletiden!

Anonym sa...

Krya på dig!

Mvh,

L

Magnolia sa...

Hej Miriam,

Undertecknad lider av precis samma sjukdom och exakt samma skamsna känslor. Jag ligger hemma medan mina kollegor får jobba dubbelt. Känns inte riktigt schysst. Men vad göra- vara på jobbet och smitta ner alla andra??? Tur att det finns pencilin - bästa uppfinningen ever.

Krya på dig.
Liza