onsdag, december 05, 2007

Önska önska runt i ring

Har blivit utmanad av Anna (typ) att skriva en önskelista.Så här fungerar det: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.
Läsare med världssamvete ombeds notera att jag håller önskningarna på ett personligt och inomvärdsligt plan. Självklart önskar jag fred och rättvisa på jorden, brinnande väckelse, ett ödmjuk hjärta och Kristi återkomst i härlighet. Såklart.
1. Att familjen och vännerna får vara friska och ha det bra. (Härmas lite)
2. En miljöbil (utöver Skrapade Skodan, det skulle verkligen underlätta vardagen)
3. En Welsh Springer Spaniel (och en stark kärlek till hundar hos min man)
4. Linneprästskjortor från Maria Sjödin (nej, man borde inte tänka estetiskt om prästskjortor. Men tro mig, Clergy Collections buckliga syntet kan i längden få vem som helst att falla i fåfänglighetens träsk)
5. Presentkort på KNULP. (Alla skor jag behöver finns i den affären. Plus några till som jag inte behöver men kan köpa ändå)
6. En iPod/mp3 (och inspiration att med den i öronen promenera, gymma och åka pendeltåg)
Härmed utmanar jag Ebbas Mamma, Fru L och fru J, Karin LV, Lillstrumpan och Heléne att önska vidare

5 kommentarer:

Heléne Eriksson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Heléne Eriksson sa...

Utmaningen är antagen.

Inspiration till att träna skulle jag också bra gärna vilja ha.

Maria sa...

Jo, man får visst tänka estetiskt runt prästskjortor! Man ska väl trivas med hur man ser ut på jobbet, eller? Inte för att framhäva hur himla snygg man är (och det är man ju ;o) utan bara för att vara bekväm och INTE behöva tänka på hur oformlig och bylsig man ser ut. Att låtsas att man inte bryr sig om sitt utseende är inte ödmjukt, det är bara oprofessionellt att inte vara medveten om att ens utseende faktiskt förmedlar något, oavsett om man avser det eller inte.

Dessutom är just MSs skjortor löjligt sköna (men välj de i råsiden, de skrynklar inte).

Men de är alldeles för attans dyra, tyvärr.

Förlåt mitt lilla utbrott. Jag är bara så trött på att kvinnor förvisso får och uppmuntras att vara präster, men inte får se ut som kvinnor, utan ska vara någon slags låtsaskarlar.

Miriam W Klefbeck sa...

Maria: Det är lugnt, du har ett klokt utbrott! Det är bara att just jag har lätt att trilla över kanten från den sunda bevkämlighetsestetik som du beskriver till alldeles vanlig fåfänga.

Anonym sa...

Ja, jag instämmer med Maria!

och säger ynk, äger en MS tunika i ljusgrått men den har fått en stor fläck som inte går att tvätta bort.

Så jag måste färga den.
Man behöver trivas i sina kläder i alla fall behöver jag det.
Inte för att överdriva men jag är nog bättre präst om jag trivs i mina kläder och vet att jag ser någorlunda bra ut...