lördag, december 29, 2007

Dags att summera

Så är det snart nyår igen. Har ägnat delar av min dag åt att läsa årskrönikor i Smålandstidningen - summeringar av vad som egentligen hände i Aneby, Vetlanda, Eksjö, Nässjö och Sävsjö under 2007. Inspirerad av detta - och av fina tacklistor hos Hosanna - gör jag nu en summering av mitt eget år och omvärldens år genom mina ögon. Kategorierna kommer från Karin, förra årets krönika.

Alltså. 2007 års...

Nyheter: Den tragiskt kväsda revolten i Burma, mordet på Kungsholmen, Madeleines försvinnande - usch, bara hemska saker.

skvaller: Budgetposten för kungafamiljsbröllop - så rolig källa till den sortens skvaller.

plats: Mölnbo. Så klart.

vardagsmys: Trädgårdsmöbeln under äppelträden i min trädgård

seger: Mona Sahlin. Faktiskt. Det hade ingen trott för tio år sedan.

författare: Doris Lessing

bok: "Svart flicka, vit flicka "

film: The Waitress

skor: Crocs eller Angelus

väska: 10-gruppens axelremsväska av tyg.

plagg: Tunika

modehändelse: Att leggingsen bestod ännu en säsong

designer: Gudrun Sjödén (alltid!)

accessoar: (diskret) Hello Kitty-klocka

artist: Sofia Karlsson

låt: Om du lämnade mig nu

hatlåt: The Ping-Pong-Song

love-to-hate-kändis: Filip och Fredrik

Irriterande kändis: Ernst Kirschsteiger

BästaTV-program: Rakt på med KG Bergström

bästa dokusåpa: Stjärnorna på Slottet

sämsta dokusåpa: alla andra, tack och lov börjar de bli färre av dem.

ögonskugga: Isadoras med fyra nyanser av grått

mascara: Apotekets

doft: DKNY Delicious, (Green Apple)

hårprodukt: Finesse Selfadjusting Schampoo

hudcréme: Nivea Visage Light Moisturizing Day Care (den blå på tub)

Modevision av mig själv inför våren 08 - Uppsatt hår, prydliga naglar, snygga skor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den var kul. Kanske kommer det en summering även ifrån mig :)

kantorn sa...

Håll ut! Jag ska svara inom kort
:-)

Magnolia sa...

Gott nytt år,

Liza