tisdag, februari 23, 2010

Ibland förstår jag ingenting...

...och idag har detta drabbat mig flera gånger.

För det första, så kan jag absolut förstå att man kan få slut på ersättningsbussar, så att det bara finns en buss per tåg. Jag förstår dessutom att bussen ifråga blir fullsatt i Gnesta och därför inte kan ta upp fler människor i Mölnbo. Men jag förstår INTE varför SL inte kan delge denna information via sina elektroniska tavlor, så vi som bor i Mölnbo kan samordna vårt samåkande eller jobba hemifrån, istället för att stå i snöyra och köld och vänta på bussar som ändå bara kör förbi.

För det andra, så förstår jag inte hur EU tycker sig kunna bestämma när en kvinna får börja arbeta efter förlossningen. Visst, det är säkert nyttigt på flera sätt att vara hemma med sin bebis och få igång både anknytning, amning och ihopläkning - men världen är inte svartvit. Kvinnor är olika, familjer är olika, barn är olika, behoven är olika - och vi känner oftast oss själva bäst.

Och för det tredje förstår jag inte att Banverket inte kallat in Försvaret för länge sedan.

1 kommentar:

Maria sa...

Instämmer, instämmer och instämmer. Själv har jag slutat att ens åka till tåget eftersom de ändå aldrig kommer alternativt kommer tre timmar senare när man inte längre har några tår kvar. Den här veckan har jag jobbmöten med mina anställda över telefon (de är också strandsatta av SL), dricker massa The, tar med mig katten och datorn och slår mig ner framför brasan och filar på 2009 års verksamhetsberättelse. Utöver det kämpar vi fortfarande på utan vatten. Men man kan baka på grädde och det har jag gjort! Rågkaka på grädde. Mums! Jag gillar att vara insnöad!
Lycka till imorgon och ta dubbla raggsockor!
Kram Maria
Ps. Vi är mycket besvikna på dumma vädret som gjorde att vi inte kunde fira dig i lördags!