fredag, september 18, 2009

Dagens insikter

1) Ska man berätta om Sara och Hagar för ett gäng tioåringar, behöver man inte förmildra omständigheterna (de har sett värre på TV) men däremot ta det lugnt och metodiskt.

2) Om man inte äter socker alls på flera dagar och sedan äter för 8:50:- Pressbyrån-lösgodis, så får man ont i huvudet.

3) Det spelar ingen roll vilka avancerade sånger jag lär mig - ingenting slår begravningsbönen.

4) Ser man golvet genom skon, är det en bra idé med nya skor relativt omgående.

5) Att misstro sin bil gör livet krångligare.

6) Att handskura golvet med små scotch-brite-svampar är inte alls så tröstlöst som det låter. Det är rätt kul.

5 kommentarer:

HH sa...

Din insikt om begravningsbönen förstår jag till fullo. Så vacker och så djup i all sin enkelhet.

Graham Jarvis sa...

Denna begravningsbön!
Jag går runt och nynnar den för mig själv i tid och otid - speciellt om jag har nyss sjungit den på begravning. Skulle kunna tyckas vara något makabert...
(Men den är ju vacker, både text och melodi).

Miriam W Klefbeck sa...

Den är makalöst vacker, både musikaliskt och textmässigt. Sjöng vigselbönen i förmiddags - den är också fin, men inte riktigt i samma klass ändå...

Limnologen sa...

Vad föranleder punkt 6? Det låter inte riktigt likt dig.

Miriam W Klefbeck sa...

Spilld mjölk, spilld sylt, spillt saft, grus, kattfotspår, hundhår och så lite annat gojs jag inte ens vet vad det var...och när jag hade tagit bort köksbordet och satt igång, så var det riktigt kul. Funderar på att köpa riktiga skurborstar, dock...