söndag, februari 01, 2009

Uppfyllda drömmar kostar

I princip sedan vi flyttade in i vårt hus, har jag drömt om att få delar av det ommålat, stundtals ganska intensivt, och i morgon påbörjas så äntligen det skeende som ska göra mina drömmar verkliga. Maken och jag har tittat ut en fin, ljusgrön tapet till hallen (som i dagsläget är...spräcklig), en blekgrön nyans till arbetsrummet (i dagsläget blåbärochmjölklila) och så ska vi be målarna att hjälpa oss att hitta en färg som matchar alla hallar runt vår gråblå trappa. Badrummet på övervåningen (som idag har brunrött golv och grågröna väggar med diverse suspekta fläckar på) ska rivas ut, torkas upp och göras om. Jag hoppas försiktigt på kakel, men en ny och fräsch vårtapet är också helt OK.

Detta är givetvis helt underbart och jag klagar inte. Men det är lite bökigt att liksom flytta ut ur halva sitt hem utan att flytta ut en enda sak utanför huset. Just nu har vi ytterkläder och skor i badrummet, stora delar av arbetsrummet i lådor under sängen, badrummet i tre papperspåsar och tavlorna mellan byrån och väggen i sovrummet. För övrigt har jag för första gången i mitt liv fastnat i en tavla. Det är inte hälften så banalt som det låter, jag fastnade med huden som sitter under tummen mellan glaset och ramen och det gjorde jätteont innan maken befriade mig.

Nåväl, förhoppningsvis har jag ett fint och harmoniskt färglagt hem i slutet av veckan. Det kan definitivt vara värt att det ser ut så här just nu:






I

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Det är jobbigt när man är mitt i allt stök. Men tänk så fint ni kommer att få! Det brukar uppväga allt.

Miriam W Klefbeck sa...

Jag försöker tänka hårt på det. Speciellt när jag inser att jag måste montera ned datorn...

Evas blogg sa...

Ja då kan det bli tufft! Kan du inte ställa den någon annanstans?

Miriam W Klefbeck sa...

Har bara ett modemjack, och en stationär dator. Får se det som en fasta före förfastan...

Evas blogg sa...

Klokt tänkt :)

Anonym sa...

I slutet av veckan? Vi hade en missionare som gjorde jobbet här. Han tog sex veckor på sig med vårt kök och är fortfarande inte färdig. Men nu har vi gett upp :)

Talja sa...

Minns du hur kul vi hade när vi fixade sovrummet? Du kanske skulle kallat in mig med respektive!