fredag, februari 20, 2009

En krets i helvetet


Egentligen gillar jag att storhandla. Tycker det hör till veckans trevligare uppgifter. Men jag brukar inte göra det på fredagar runt kl. 17. Idag, när jag blev tvungen, förstod jag precis varför.

Det är faktiskt högst troligt att finns en del av helvetet, där det alltid är fredag 17.15 på ICA Maxi, där alla är trötta och alla barn skriker och vagnen drar snett och du inte kan hitta saften och du helt enkelt aldrig kommer ut. Dessutom glömde jag att köpa bitsocker. Tur att vi har Abbe. Hans affär är mer som en krets i himmelriket, om det nu finns kretsar där.

Nu ska jag återgå till min degvätska, som givetvis vägrar att svalna.

1 kommentar:

helene sa...

Och förmodligen blev det inte färre barnfamiljer direkt, med tanke på att barnbidraget dimper in på kontot den 20:e...