tisdag, februari 24, 2009

Att erkänna sitt beroende...

...handlar dagens utmaning om. Den kommer från Emelie och skickas härmed till alla som vill anta den!

Fem saker som jag är beroende av:

1. Guds nåd och försoning genom Jesus Kristus. Det låter lite frommis-pretantiöst när man säger det i ett sånt här sammanhang, men det är ju så det är. Utan det, utan honom, vore jag en snöboll i helvetet.

2. Vila. Jag inser mer och mer (kanske är det åldern) hur viktigt det är att vila både kroppen och själen och inte minst hjärnan. Är man trött blir man sur, otjänstvillig och ouppmärksam. Vilket är rätt opraktiskt i längden.

3. Vita Huset. Ibland behöver man koppla bort verkligheten. Och politiskt, välskrivet drama är mitt bästa recept. Just nu kombinerar jag det med Barack Obamas memoarbok.

4. Facebook. Visst, det tar för mycket tid ibland. Men samtidigt är det faktiskt ett socialt verktyg av rang. Jag har fått ny kontakt med gamla vänner och mer kontakt med nya vänner. Vilket leder mig osökt in på nr...

5. Kärlek. Och nu menar jag i ordets mer bibliska betydelse, alltså att älska i handling och sanning, i alla möten. Jag är välsignad med goda vänner, en stor och god familj och möter och ser dessutom mycket sådan kärlek i mitt arbete. Och självklart är jag på ett plan beroende av min mans kärlek, det vore ju fånigt att inte låtsas om det!

Inga kommentarer: