lördag, februari 07, 2009

Bland färgpytsar och plast

Jag är så glad att de målar om hemma. Målarna är jättetrevliga och vänliga även när vi springer runt benen på dem om morgnarna. Och det blir jättefint - arbetsrummet och trappan är så klara att man ser hur det ska bli och det är verkligen skillnad mot innan - harmoniskt och snyggt.

Men...det känns ändå lite som att vara belägrad av en armé av färgpytsar, tapetrullar, spännpapper, radioapparater, stegpallar och så förstås av alla våra egna saker som står på helt fel ställe och framför allt på mycket mindre yta än de brukar. Det ska bli skönt när de är klara och jag hoppas att det inte är alltför långt kvar. Och då kommer det bli lite ordning på bloggandet. hoppas jag...

Bortsett från målarkaoset hemma, går livet sin gilla gång. Kyndelsmässodagen ska firas med familjegudstjänster på olika håll, vårt nya skolbesöksprojekt är härligt fullbokat och jag förbereder stillsamt min 30-årsdag. Maken har fått en guddotter - vilket betyder att Falstaff och fru L fått en dotter, vilket är det absolut roligaste som hänt på länge.

Inga kommentarer: