tisdag, augusti 10, 2010

Det går i perioder...

...det här med att blogga. Ibland går det av sig självt, är roligt och intressant och stimulerande. Ibland är det mest lite småtrevligt. Och ibland, som den här sommaren, så går det trögt. Riktigt trögt, så där så besöksstatistiken bokstavligen halveras och jag sannerligen inte kan klandra någon för det.

Diverse alternativ ter sig då rimliga. Det första är att sluta blogga. Det vore lite skönt faktiskt. Fast rätt tråkigt. Det andra är att börja blogga på ett annat sätt -göra om till en sån där "idag har jag på mig/har jag bakat/har jag pysslat"-blogg. Fast det vore ju förmodligen rätt tröttsamt respektive meningslöst, eftersom min genomsnittsoutfit är aptråkig och eftersom jag nästan aldrig bakar och definitivt aldrig pysslar.

Och det tredje är att se tiden an. Det brukar ge sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill gärna att du fortsätter blogga i den takt du kan. Bloggar om viktiga frågor, du har en förmåga att sätta fingret på kärnan i livsfrågorna. Du behövs! Bonden

Cecilia N sa...

Och?

Är besökssiffrorna anledningen att man bloggar?
När du skrivit nåt nytt så ser jag det i bloggransspalten hos Eva på Frösön.
Så det är ingen risk att jag missar.

Men det vore att missa om jag missade!

Miriam W Klefbeck sa...

Det är klart att besökssiffrorna inte är anledningen. Men de är ett av flera mått på hur intressant man skriver....

Anonym sa...

Vore kul om du fortsatte, kanske du inte har så många besökare, men dina inlägg ÄR intressanta, tro mig!

Kristina