fredag, juni 18, 2010

Jag ska säga som det är...

...och därför meddelar jag härmed att jag inte alls kommer bojkotta prinsessbröllopet helt och hållet fast jag är både republikan och därtill innerligt trött på att varenda millimeter av det offentliga rummet är nedlusat med bröllopspjunk. Faktiskt inte. För jag råkar för det första tycka att brudklänningar och håruppsättningar är riktigt roligt och för det andra så vill jag höra vilka psalmer de har valt och hur ÄB lägger upp sitt vigseltal. Och för det tredje så är det lite tröttsamt att vara motvalls i längden, särskilt när det finns så många viktigare saker att valla mot.

4 kommentarer:

Lars Bergman sa...

Man kan tycka vad man vill om detta bröllop, men faktum är att inför en stor del av svenska folket gavs nu möjlighet att berätta om Guds tankar för mannen och kvinnan, och syftet med äktenskapet. Och därtill en massa goda ord om kärlek, förlåtelse, trygghet i att vara buren o.s.v.

Kanske var de orden i sig värda ett antal miljoner av våra skattemedel...

/Lars

Jonas sa...

Jag tackar dig för att du ställde in bojkotten och när du såg den fina och värdiga vigselgudtjänsten så ågrade du säkert inte det valet. Glad midsommar och S:t Johannesdöparen-dag!

Miriam W Klefbeck sa...

Jag såg den faktiskt inte utan tittade på tigrar och apor på Kolmårdens djurpark istället. Har sett snuttar på svt.se dock, och det var fint.

Jonas sa...

Länge sedan man var i Kolmården, säkert värt ett återbesök.