måndag, juni 28, 2010

Hur ogärna jag än vill medge det...

...så är den bittra sanningen att jag intill denna dag endast läst en och en halv Dorothy Sayers-roman. Det finns inga ursäkter - de har funnits i mina föräldrars bokhylla så länge jag kan minnas och de har rekommenderats emfatiskt både av dem och andra litterärt betrodda medmänniskor. Jag har ändå inte kommit mig för att läsa mer än Oskuld och Arsenik samt två tredjedelar av De nio målarna.

Nu har jag emellertid bestämt mig för att ändra på den saken och har därför ägnat denna semestermåndag åt att sträckläsa Drama kring ung dansör. När denna tar slut framåt aftonen, tänker jag omedelbart sätta tänderna i Kamratfesten, som för övrigt lär vara känd som "den första feministiska detektivromanen".

Därför lämnar jag nu bloggen åt sitt öde ett slag, och fortsätter sällskapa med Harriet Vane, Lord Peter, Bunter och en liter jordgubbar.

Inga kommentarer: