tisdag, december 22, 2009

Julsniff

Jag tycker inte om julskinka. Jag smakar ibland, för att se om det blivit gott sedan sist, men det har det aldrig.

Däremot tycker jag om lukten av julskinka, allra helst uppblandad med lukten av gran, lummer och lite rengöringsmedel -för så luktar det alltid hemma hos mamma och pappa kvällen före julafton. En gång köpte mamma en färdigkokt skinka, som bara skulle griljeras, men då ynkade min bror och jag oss så mycket över att det "inte luktade jul" så det har inte hänt sedan dess, vad jag vet.

Egentligen skulle jag vilja fylla även mitt hem med denna underbara juldoft. Fast man kan ju inte gärna köpa en hel skinka och koka i ugnen bara för att få känna lukten, så i år är skinkan indragen. Jag ska göra några nejlikeapelsiner istället, och ställa hyacinterna varmt så de slår ut. Och så har jag ju min julspray också!

Inga kommentarer: