onsdag, augusti 01, 2007

En het upplevelse

Akta dig för brännässla på tub!


En snäll dam på makens jobb är återförsäljare av Aloe Vera-produkter. När jag var inne där en sväng i förra veckan, var hon snäll och gav mig en informativ lapp och en hög små varuprover. Under veckan som gått har jag testat mig igenom hudlotionen (bra) AloeGelly (jättebra) schampoo och balsam (helt OK) och så slutligen något som hette "Aloe Vera Heat Lotion". I reklambladet stod den med under "mest sålda produkter" och beskrevs som en värmade hudkräm/liniment, perfekt för stela eller ömmande muskler. Det lät ju bra, så jag bad maken smörja in min rygg före sänggåendet igår. Det borde jag inte ha gjort.


Först kändes det ingenting alls. Sedan kändes det som att det stacks lite. Sedan kändes det som att ha ramlat naken ned i ett dike med brännässlor och när jag sedan började tänka på napalm kastade jag mig ur sängen och in i duschen. Efter att ha stått där en stund, och lyssnat på maken som skrattande testade kräm på armen och tycktedet kändes "lite kul", hällde jag ut en halv tub After-Sun på de delar av ryggen som gick att komma åt innan jag kröp till sängs igen. Ett märkligt tillstånd av växelvärme inträdde - först brändes det, sedan blev jag iskall. Det sista jag hörde innan jag somnade var makens kvävda fniss...


2 kommentarer:

Hosanna sa...

*Vinkar lite blygt*

Kul att just du tittade in i min blogg. Antar att du fått adressen av en gemensam bekant och att du har stenkoll på vem jag är???

Skrattade bittert men gott åt din heatlotionhistoria. Själv testade jag första gången på ett homeparty. Nejdå, jag vrålade inte alls och krumbuktade mig som en getingstungen allergiker *ler*

Men köpte gjorde jag inte eftersom deras metoder at nästla sig in i vanliga hem är högst tvivelaktiga.

Miriam W Klefbeck sa...

Hej Hosanna

jag hittade mycket riktigt till dig via din sons gudmor.

Jag ska inte heller köpa något Aloe-jox. Reklambladet ser ut som en pampflett från en amerikansk sekt...