söndag, augusti 12, 2007

Saker jag är rädd för och saker jag blir arg av


Man ska ju vara positiv.

Men idag har jag ingen lust.




5 saker jag är rädd för:


1. Att någon ska bryta sig in i huset när jag sover


2. Att bilen ska skära ihop och stanna på motorvägen


3. Cancer - särskilt livmoderhalscancer


4. Fåglar - särskilt kanadagäss, kajor och duvor


5. Att vara en dålig präst





5 saker som jag blir arg av:


1. Folk som tutar i bilköer.


2. Barn i mellanstadieåldern som är elaka mot varandra


3. Ytliga och lagiska predikningar kamouflerade som populärpsykologiskt feel-good prat


4. När filmer och TV-serier utgår ur TV-tablån till förmån för sport


5. Förslaget om riktlinjer för sjukskrivningar

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med och lägger till;

2 saker jag är rädd för;
** vassa föremål
** stora folksamlingar

2 saker jag blir arg över;
** Alla former av ordbajseri.
** Vuxna som inte ser barnen och deras mående just för att de är vuxna och inte vill se.