måndag, juli 23, 2007

Mera Potter

Ju mer Hermione, desto bättre Potter

Medan våra makar varit ute på äventyr i långa svarta rockar, har L och jag - och så Ebba förstås - haft några lugna dagar tillsammans i Husby. Promenader, kyrkbesök, lite shopping och väldigt mycket prat. Förstås.


Min shopping bestod av ett sommarnattlinne och Harry Potter and the Deathly Hallows. Jag är inte klar riktigt än, och vill inte spoliera läsupplevelsen för någon annan, så jag nöjer mig med att smacka belåtet genom cyberrymden. Den är bra. Mycket Hermione, ingen Quidditch.

1 kommentar:

Martin Kjellgren sa...

Läste ut HP i morse medan hustrun sov ut efter era eskapader i Götet.

Jag kan väl inte påstå att jag blev direkt överraskad av upplösningen, men jag är klart imponerad över Rowlings sätt att predika (kristen?) moral utan att låta som en moralpredikant. Det är lite som Narnia med en Aslan som håller sig osynlig.

Ha det och hälsa Markus!