måndag, augusti 22, 2011

Istället för mindfulness


Somliga tränar. Andra mediterar. Ytterligare andra övar sig på att vara mindfulla genom att - t.ex. noga betrakta potatisen de skalar, eller mönstret i sovrumstapeten. Allt för att kunna slappna av, och glömma vardagens stress och press.

Jag har valt något avsevärt mer banalt. Förmodligen fungerar det inte lika bra och skulle aldrig rekommenderas av en enda anti-stress-profet. Men nu är det ju inte riktigt det jag är ute efter, så därför använder jag mig av veterinäreskapism istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh!
Den sätt jag och min pappa och tittade på när jag var i tonåren. Jag älskade den serien. Verkligen tyckte om. Jag inbillar mig att jag förstod budskapet om enkelhet och medmänsklighet i den.

Tack för att du påminde mig.

Anonym sa...

Tack snälla pastorn för att jag fick ett gott skratt nu på morgonen! Det går lättare då.
Bonden

Cecilia N sa...

Hur kunde jag ha glömt Helen!