torsdag, december 29, 2011

Egocentrisk Årskrönika

Vad gjorde du 2011 som du aldrig gjort förut?
Filade naglarna. Faktiskt. Jag har aldrig gjort det förut, men en glömd nagelsax strax före en disputationsfest ändrade på detta.

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2012?
Eftersom jag aldrig ger några, så kan man ju inte säga att jag håller dem.

Fick någon i din närhet barn?
O ja. Som alltid.

Dog någon i din närhet?
Svärmormor Birgit.

Vilka länder besökte du?
Tyskland, Italien och Estland

Vad skulle du vilja ha 2012 som du saknade 2011?
Ordning på min almanacka

Vilket datum kommer du att minnas från 2011?
26 september

Vad var det största du åstadkom?
Tja...en mild julgransreform, en personalresa över Östersjön i 16 sekundmeter, en adventsljusstake...

Vad var ditt största misslyckande?
Att jag fortfarande inte övertygat min make i frågan om en hund.

Vems beteende förtjänade att firas?
Min makes, förstås. Och mina arbetskamrater - och alldeles särskilt Ylva, Micael och Mikael.

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Det känns lite banalt att säga Behring Breivik, eftersom hans massmordsterror inte riktigt hör hemma i kategorien "ledsen och arg" - men jag säger det ändå.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
In i Gråis, a.k.a. vår nya bil.

Vad gjorde dig jätte-, jätte-, jätteexalterad?
Jag blir inte så exalterad nu för tiden. Påsknatten, julnatten och Downton Abbey, typ.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2011? 
Välkommen in med Veronica Maggio. Jag tycker inte så värst mycket om den, men den är liksom svår att undgå. Jag kan den utantill.


Bästa filmer 2010?
Gudar och Människor, The Kings Speech och One Day

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Städat och motionerat

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Oroat mig

Favorit-TV-program?
Downton Abbey
 
Vilken var den bästa boken du läste?
 Oj, det minns jag inte riktigt

Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade först och bjöd på semlor sedan

Hur skulle du beskriva din stil 2011?
Svart

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Struntade i att ens försöka låta bli.

Vem saknar du?
Micael och Birgit.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Louis

Lärde du dig något nytt under 2011?
Jadå. Elektronisk fakturahantering, till exempel.

Vad vill du lära dig under 2012?
KBok. Och den sjungna doxologin till nattvardsbön G.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilket år Miriam, wow. Om du lyckas övertala maklen om hund så kan vi vara avlastningsfamilj.