tisdag, januari 02, 2007

Årets...

Kategorierna (de flesta) från Karin (se länklista). Utnämningarna står jag för själv.

Alltså. 2006 års...

nyhet: Allianssegern i september - fast man visste ju att den var på gång...

skvaller: Snällt kyrksvaller

plats: Pershagens Kapell

vardagsmys: Hemma-nachos framför På Spåret

seger: Alliansen igen

flopp: FI (fast det kanske var 2005 egentligen...)

författare: Curtis Sittenfield

bok: "I en klass för sig"

film: INte för att den kom 2006, men jag såg Ninas resa då och jag tyckte den var bäst

skor: Mina slampa-Anka stövlar (höga med snörning)

väska: Min lilla röda tygväska med en katt på

plagg: svart mjukisbasker

modehändelse: Inte en chans, jag vet inget om sånt.

designer: Peder Strandh (smycken, musik, konst)

accessoar: Jag har ju inte ens klocka så jag måste passa

artist: Annika Norlin (Hello Saferide)

låt: The Quiz (och Hips don´t lie)

hatlåt: Sjumilakliv (vilka grötrim, det är ju lika pinsamt varje gång)

love-to-hate-kändis: John Shelby Spong (fast det är klart jag inte hatar honom, jag tycker bara han har fel och får oförtjänt mycket uppmärksamhet och för lite genomtänk kritik)

Irriterande kändis: Sossarnas socialminister, vad han nu heter, som tycker religion är skadligt

tv-program: Filmkrönikan

bästa dokusåpa: Klostret

sämsta dokusåpa: Idol

ögonskugga: Isadora med två färger

mascara: Lóreal Longitude

doft: Oj, det står still...den rosa varianten av den som L har, Calvin Klein nånting....Eternity Moments var det

hårprodukt: Wellagelé på tub. Tack mamma för tipset.

hudcréme: Helosan hudsalva. Går till allt, lukar gott.

Modevision av mig själv inför våren 07: Hel och ren och inte så rufsig i håret

Inga kommentarer: