söndag, januari 21, 2007

snökaos, bröllop och facit

Jag har tagit mig till jobbet genom drivorna. Jag förstår verkligen att snösvängen har mycket göra en morgon som denna (det har snöat hela natten och verkar inte sluta på ett tag...) men är ändå lite upprörd. Vare sig 57:an eller E4:an ser ut att över huvud taget har bearbetats på flera timmar! Jag har krupit fram i de knöggliga spåren, vilket känns rimligt på lilla 57:an men kom igen...motorvägen mot Stockholm!


Igår, innan det började snöa, var vi på bröllop i Åkers kyrka, då studiekamraterna och vännerna F och E gifte sig. Ett riktigt förmiddagsbröllop, med brudgummen i sin alldeles nya kaftan och bruden i sanslöst snygg vit dräkt, skyhöga klackar och vit hatt med pärlbroderat flor. Efter vigseln, som var komplett med högmässa och allt, samt förättades delvis enligt 42:ans handbok (vigselförättaren är ganska till åren kommen), bjöds det på mingellunch i Folkets Hus i Åker, som är i pirncip orört (eller i alla fall väldigt varsamt renoverat) sedan 50-talet. En jättefin dag, verkligen roligt att få vara där. Jag själv invigde mina reafynd - en buteljgrön omlottklänning med turkosa prickar från Noa Noa, samt en turkos sjal och rosa (!) strumpbyxor från samma ställe. Jag tror inte jag haft på mig dylika strumpbyxor på minst 25 år, möjligen aldrig någonsin.

Eftersom ganska många svarat på min "vad ska bort" - post för lite sedan, ska jag här meddela svaren:

1. Jag har INTE varit med i Kvitt eller Dubbelt Junior. Jag var med i uttagningen, det kom hem folk från SVT och intervjuade mig i trädgården och ställde frågor, men jag kom aldrig med i TV. Vilket grämde mig rätt mycket. Alltså ska denna bort.

2. Keve Hjelm (skådespelaren) växte upp i huset bredvid vårt, det som P och L bodde i förut.

3. Becelmannen och jag har sjungit i samma kör - nämligen Vårdinge kyrkokör. Han spelar även fiol väldigt bra.

4. Mattias på Klartext ÄR min svåger, men just nu är han tjänstledig för studier.

5. Frida Nilsson på Hjärnkontoret och jag har gått i samma klass - för övrigt samma klass som Natalia Kazmierska (Expressen, Studio Pop och På Spåret)

Så nu vet ni!

Inga kommentarer: