torsdag, december 28, 2006

Jullov


Så här ser det inte ut just nu. Men det var fint när det begav sig med snön


Har lyckats få nästan en hel vecka ledigt - från juldagen till på lördag - och ägnar just nu mig åt att göra ingenting hemma hos mamma och pappa.
Julen förlöpte väl. Konstaterade på juldagens kväll att jag firat fem gudstjänster på 48 timmar och det är ju det bästa sättet att fira jul. På julafton hade jag först krubbgudstjänst i Pershagen och sedan åkte jag till makens krubbgudstjänst med dop i Vårdinge. Där iscensattes den apokryfa berättelsen om det stora jordskalvet i Betlehem där stallet rasade samman över den heliga familjen men alla klarade sig oskadda sånär som på en ängel som bröt vingen. På eftermiddagen hade jag julbön i Sankta Ragnhild och på juldagen hade Markus julotta i Vårdinge och sedan firade vi högmässa i Ragnhild innan vi fick besök i form av makens familj och P och L.
Nu är vi som sagt i Kårarp och gör ingenting särskilt. Har jullov.

Inga kommentarer: