onsdag, december 13, 2006

Likadan fast min är blå

Bilden kommer från www.gudrunsjoden.se

En sådan här fin julblus (fast min är blå) har jag investerat i för några dagar sedan. Idag har jag haft den över min svarta prästtop till svarta strecthjeans på jobbet och inom bara några timmar fått två förfrågningar om det är så att jag kanske möjligtvis väntar barn....svaret är nej, det gör jag inte. Men blusen är fin ändå tycker jag.
Nu ska jag skriva tre julkort till och sedan skriva predikan. Årets sista Familjemässa på söndag. Någon som vet var man kan köpa gräshoppor i stort format, gärna av tyg?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag har pracis varit med om liknande! Iförd en hembygdsdräkt (som ju är sydd för att passa även vid graviditet och därför har lite speciell form) fick jag en kommentar från en kvinna, gravid i 9:e månaden: "OJ! Här ligger t.o.m. JAG i lä!" ... Det var då jag började fundera på hur min kroppsuppfattning egentligen är...

Anonym sa...

Ikea har haft mjukisgräshoppor tidigare. Kolla där.
/Prästfrun i livet

Anonym sa...

varför vill man ha mastodontgräshoppor i tyg (eller ngt annat material) över huvud taget? Det är äckligt...äckligtäckligtäckligt, nästan lika mycket äckligt som fåglar.
Fast om man nu vill det, så finns/fanns det på IKEA.

Hoppas att du mår väl.
Kram