onsdag, augusti 30, 2006

4 - Formulär, hurra!

4 arbeten jag haft:
kyrkogårdsarbetare
vårdbiträde
barnflicka (inneboende i prästfamilj men hustrun lever än)
präst


4 filmer jag kan se om och om igen:
Ciderhusreglerna
Snö faller på Cederträden
Dirty Dancing 2
Fader Amaros synder


4 städer/ställen jag bott
Örebro
Stora Mellösa
Uppsala
Mölnbo


4 tv-serier jag gärna ser
Foyle´s War
William och Mary
Krönikan
Jordan Rättsläkare

4 ställen jag vill åka till
Jerusalem
Tallinn
Kårarp
Sozopol

4 webbsidor jag besöker dagligen
www.home.se
www.svenskakyrkan.se
www.kyrkanstidning.se
www.aftonbladet.se

4 favoriträtter
Spaghetti och köttfärssås
Sushi
Big Mac Meny
Borgmästarinnans kyckling

4 ställen där jag trivs
På pendeltåget
I kyrkan
I soffan
I Peders ateljé

4 bloggare jag utmanar
Karin
Lisa
Martin
Heléne (när tillfälle bjuds)

2 kommentarer:

Martin Kjellgren sa...

Miriam, det är FULT att göra så här... Bloggutmaningar är av ondo, men nu måste jag väl :)

Anonym sa...

Okii...
Bara måste, men jag har ingen egen sida så.. håll till godo:
4 arbeten: vårdbiträde, präst, fritidsfröken och barnvakt
4 filmer: Breakfast at tiffanys, Freud flyttar hemifrån, Kära systrar, exorsisten
4 ställen jag bott: Kramfors, Uppsala, Mölnbo, Östra Husby
4 tv-serier: Huset Elliott, Morden i Midsummer,Foyle´s war,trasdockorna
4 ställen:Rom, Prins Edwards ö, Jerusalem, Paris
4 webbsidor: Miriams blogg, högkyrklig.nu, Svenska kyrkans administrativa tråksida (startsidan på datorn),äh... jag surfar nog för lte för att komma på en till.
4 favorit rätter: kroppkakor, blodbröd och fläsk, stekt sill, surströmming
4 ställen där jag trivs:kyrkan, i badkaret, i vår nya säng med en katt på magen, alla ställen där Pär och jag är samtidigt
4 bloggare: svaret är nej Miriam!