måndag, september 20, 2010

Inget sjåp!

Sverigedemokraterna kommer inte att försvinna hur riksdagen fortare för att vi som inte vill ha dem där suckar, stönar och gnyr om hur hemskt det är, hur vi skäms för Sverige och hur det egentligen var de andras fel att SD kom in. Förmodligen är det tvärtom - vid martyrbål, hur självantändna de än är, stannar folk av någon anledning gärna kvar länge.

Det finns ett sätt att arbeta mot Sverigedemokraterna och det är med fakta och genomtänkt politik. Det görs genom att grundligt, kritiskt och sakligt granska deras bakgrund, ideologi och partiprogram, deras kopplingar till andra rörelser och deras förhållingssätt mot människor. Och det görs också genom att visa hur och varför alternativen till den politik som SD står för, är så mycket bättre, både för Sverige och för enskilda människor.

Så, det är dags att sluta sjåpa sig på alla fronter. Vi är många som på olika sätt står för andra ideal, värderingar och politiska visioner. Låt oss arbeta ännu hårdare för dem!

4 kommentarer:

GrahamJ sa...

Jag tror att vi måste inte bara kämpa emot SD utan också FÖR integration mångfald osv.

Kyrkan har en viktig plats i detta.

Att samlas kring nattvardsbordet en söndagsförmiddag i Mikael är som en försmak av himlen - då människor kommer att samlas från alla länder.

Den som har inte upplevt det härliga i mångfalden här oh nu kommer att få en chock i himlen!

Miriam W Klefbeck sa...

Men precis!!!! Det är likadant en Ragnhild - himmelsk mångfald mitt i tiden!

Emil sa...

Jag undrar om jag håller på att bli gammal, men är det så stor vits med att protestera på Sergels torg mot att SD kommit in i riksdagen? Det är väl så dags nu? Precis som du skriver, nu är det tid för att ta tag i granskningen och debatten på allvar, så att de inte blir invalda om fyra år.

Helene F Sturefelt sa...

Hej Storasyster! Ja du, att SD kommer in i riksdagen förutspådde jag i höstas då islam debatterades här i Blekinge. Ingen av de etablerade partierna vågade ta i frågan om bättre integration... jag var djupt olycklig över det.
Om vi är demokrater måste vi ta SD på allvar och bemöta dem sakligt. Allt som man tiger om, växer... Hur var det nu det står i Psaltaren? .. "Så länge jag teg, försmäktade mina ben..."
Hälsar en syster i Kristus, Helene
helenesturefelt.blogspot.com