tisdag, oktober 24, 2006

Mormor och Marian Keyes

Min mormor lärde mig tre viktiga saker.

1: Att be aftonbön ordentligt.

2: Att man kan ha väldigt mycket roligt även om man är lite för tjock.

3: Att man måste läsa det som är dåligt ibland för att veta vad som är bra.

Kom att tänka på det när jag idag surfade in på
www.mariankeyes.com och blev överlycklig över att den fanns.

Jag läser - precis som mormor gjorde - ungefär en roman i veckan när jag har mycket att göra, minst tre när det är lugnt och minst fem när jag har semester. Ganska mycket av det kommer jag inte ihåg en vecka efteråt. Ganska mycket av det tycker jag ibland nästan det är pinsamt att jag faktiskt läst på riktigt. Och ganska mycket är riktigt, riktigt bra. Som till exempel det mesta av Marian Keyes. Och nej, det är ingen högklassig litteratur. Men det är välskrivet, insiktsfullt och väldigt roligt. Och det är ju bra, eller hur?

Med anledning av detta - en lista!

Marian Keyes Bästa Böcker
1. Sista Chansen
2. Å andra sidan
3. När Lucy Sullivan skulle gifta sig

1 kommentar:

Anonym sa...

Även om jag inte är så inmponerad av Keyes så har även jag en mycket klok mormor som läser romaner dagarna i ända. Jag tror att man blir klok och insiktsfull av att läsa romaner även om det är kvalificerat slask.Bjuder på tre citat av min morra.
1. "Små karlar och små hundar ger jag inte mycket för."
2. "Man ska inte prisa en människa efter hennes förmågor utan för vad hon gör av dem."
3." I´m bored" ( Morran ligger på sjukhus efter att ha brutit lårbenshalsen och bokutbudet börjar tryta)
/ Lisa