fredag, maj 12, 2006

Om min dumma mp3-spelare

Jag har köpt en mp3. Och trodde i min enfald att det skulle vara lätt och roligt att använda den. Men icke. Hittills, efter kanske tre timmars frenetiskt trixande under gårdagskvällen, med hjälp av goda grannar och en alltmer frustrerad lillebror i telefonen, innehåller min spellista ett Altán-album samt en provfil med Beethoven nr 9. Alltså 21 en låtar istället för möjliga 256. Jag blir så sur när saker inte fungerar, och inte desto mindre sur när saker inte fungerar därför att jag inte förstår dem. Nu tror jag att jag har listat ut ett sätt kopiera filer från CD till USB-minnet utan att använda MediaPlayer, för den förstår inte alls vad jag menar och är allmänt dum i huvudet. Ska återigen trakassera lillebror och försöka på nytt. Skam den som ger sig...och alla som har tips får gärna höra av sig!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick en I-river (mp3-grej) i julklapp. För attlägga in nåt på den måste man av outgrundlig anledning använda Win. Mediaplayer nr 10. Den i sin tur går enbart att köra i Win XP. Själv har jag med mina nya(re) dator kommit upp i Win ME, vilket alltså puckat nog inte duger eftersom den bara kan köra mediaplayer nr 9.

Denna lyxmuta från mina föräldrar som ska få mig att älska dem trots att de senast i söndags kallade mig idiotisk slampa (slängde luren i örat på dem och tänker inte ringa upp på länge...), nåväl, prylen kostade flera tusen och har hittills kunnat användas till att lyssna på radio och lägga sudoko. Prisvärt.

Kan din lillebror ett trick för att pilla över låtar till den iaf får han gärna slå mig en signal.