fredag, mars 23, 2007

Flambards

Har varit ledig inte mindre än två dagar denna veckan, vardagar då maken jobbat på som vanligt och lämnat mig och kisse att roa oss själva. Därför tog jag i måndags fram mina VHS-boxar med Flambards, en brittisk TV-serie från 1978 eller så. Den bygger på tre romaner av någon som heter Payton. Jag läste böckerna när jag var ungefär 13 och var i flera månader alldeles fast i brittiskt 1910-tal, pionjärflyg och jaktbaler. Videon köpte jag i London flera år senare och den är faktiskt väldigt bra. Långsamt tempo, vackra miljöer, intrigen följer i princip böckerna, vackert talad engelska och ja - väldigt romantiskt på ett kyskt och roligt sätt. Numera finns den även på DVD, så jag kan rekommendera en investering...
Hjältinnan med sin förste make. Svärmor tycker han är lik min man.
Minus mustaschen, så kanske...och minst lika envis.

Hjältinnan med sin blivande andre make - fast det vet hon inte än. Och inte han heller.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Miriam!

Tänkte jag bara skulle säga hej via din blogg som jag läst lite då och då den senaste tiden! Vi läste engelska A-kursen ihop i Uppsala och jag bodde på Ansgars (i samma korridor som Sara, Johanna och din svägerska Maria), minns du mig? Nu bor jag i England och är gift med en engelsman! Kolla gärna in min nystartade blogg. Hälsningar Maria