söndag, juni 04, 2006

Sött sagt...

Idag är det söndag, en och en halv timma kvar till högmässan med dop och jag sitter i den tysta Ragnhildsborgen och känner mig rätt harmonisk trots den tidiga uppstigningen, de höga pollenhalterna och det faktum att hundlivet är slut och att jag saknar det.

Eftersom min citatsida fått stängas, tänker jag använda bloggen för att publicera godingar som dyker upp i livet. För dagen dessa:


"Jag tänker aldrig bli vuxen. Jag kommer aldrig äta ärtor, jag ska alltid ha en bästis och jag ska aldrig sluta masseras"
(Lisa Linderoth, som svar på frågan om vi inte börjar bli för stora för att turas om att massera varandra medan vi tittar på film och äter godis)

"Jag är inte så klantig som alla tror. Jag har bara väldigt mycket otur"
(Det där har jag faktiskt sagt själv, men eftersom det är en allmänt spridd uppfattning att jag är klantig så tror jag det är bra med en offentlig dementi. Dessutom skrattade de som hörde det sägas första gången nästan ihjäl sig)

"Dom tog slut"
(Kära pappa försöker förklara det faktum att kakorna han gett oss i present decimerats med tre fjärdedelar medan vi varit på jobbet)

1 kommentar:

Anonym sa...

Strålande! Jag saknar din hemsida!